.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزايش قيمت كاغذ علت كاهش مطالعه مفيد

شمال نيوز: مديركل امور استان ها و انجمن هاي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور گفت: بايد در جامعه طوري فرهنگ سازي شود كه عشق و علاقه به مطالعه آنقدر بالا رود تا حتي مشكلات اقتصادي هم در ميزان مطالعه افراد تاثير منفي نگذارد.

حجت الاسلام حسيني مديركل امور استان ها و انجمن هاي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور در سفري دو روزه به استان مازندران پس از اطلاع از ميزان فعاليت خيرين در استان، فرهنگ شيعي را داراي سابقه ديرينه و درخشان در زمينه كتابخانه سازي معرفي كرد.

به گزارش شمال نيوز، حجت الاسلام حسيني كه به منظور بررسي وضعيت كتابخانه هاي عمومي مازندران به اين استان آمده بود، در گردهمايي روساي ادارات شهرستان ها شركت نمود و پس از شنیدن نظرات و پیشنهادات روسای ادارات و کارشناسان اداره کل جهت برطرف شدن مشکلات و پیشبرد امور، ضمن تشكر از آنها به خاطر پيشرفت هاي صورت گرفته، خواستار ادامه تلاش ها تا رسيدن به افق سند چشم انداز شد.

مديركل امور استان ها و انجمن هاي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور در اين جلسه كه در دفتر مديركل كتابخانه هاي عمومي استان برگزار شد، ضمن تقدير و تشكر به خاطر رتبه اول مازندران در تشكيل جلسات انجمن در كشور گفت: از آنجايي كه طبق قانون، جلسات انجمن با حضور مسئولين ارشد شهري و استاني برگزار مي شود، بهترين فرصت براي اخذ تصميمات مهم جهت پيشبرد امور كتابخانه ها و افزايش سرانه مطالعه مفيد است و لذا بايد به كيفيت مصوبات اين جلسات نيز توجه ويژه اي شود تا خروجي هاي بهتري از اين جلسات بدست آيد.

وي به گسترش وسائل ارتباط جمعي و افزايش ميزان مطالعه نسل جوان در فضاي مجازي اشاره كرد و گفت: مطالعه در سايت ها، خبرگزاري ها و پايگاه هاي اطلاع رساني مقبول است ولي اصيل ترين و اولي ترين مطالعه، مطالعه مكتوب است كه فرهنگ سازي در اين زمينه به عهده همه مسئولين فرهنگي و به خصوص مسئولين كتابخانه هاي عمومي و كتابداران است.

حسيني با بيان اينكه سرانه مطالعه مفيد در كشور از 78 دقيقه در سال 90 به 75 دقيقه در سال 91 رسيده است افزود: علت هاي مختلفي براي اين كاهش 3 دقيقه اي مي توان يافت كه مهمترين آن افزايش قيمت كاغذ و به دنبال آن افزايش قيمت كتاب بود كه در كنار مشكلات اقتصادي پيش آمده براي مردم در سال گذشته، ميزان خريد كتاب كاهش يافته و كاهش مطالعه مفيد را در جامعه نتيجه داده است.

وي در اين خصوص افزود: بايد در جامعه طوري فرهنگ سازي شود كه عشق و علاقه به مطالعه آنقدر بالا رود تا حتي مشكلات اقتصادي هم در ميزان مطالعه افراد تاثير منفي نگذارد.

دبير دائمي نهضت مطالعه مفيد كشور با ابراز خوشحالي از آغاز فعاليت خيرين كتابخانه ساز در استان مازندران گفت: كتابخانه سازي در فرهنگ شيعي داراي سابقه ديرينه و درخشاني است و در طول تاريخ تمام مراجع تقليد با هزينه شخصي خودشان كتابخانه ساخته و كتاب هديه كرده اند اما حتي در زمينه ساخت مسجد ما چنين چيزي را نمي بينيم كه اين بيانگر اهميت كتاب و كتابخانه در فرهنگ شيعي است.

وي با بيان اينكه كتابخانه سازي هنوز جايگاه مناسبي در بين خيرين پيدا نكرده است به آغاز شكل گيري انجمن خيرين كتابخانه ساز از سوي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور از سال گذشته اشاره كرد و گفت: بايد با فرهنگ سازي مناسب، كتابخانه سازي جايگاه مناسبي ميان خيرين پيدا كند تا در كنار مدرسه سازي و مسجدسازي، اين امر مهم فرهنگي نيز مورد توجه قرار گيرد. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.041 seconds.